poniedziałek, 18 stycznia 2016

Snajperzy tamtych lat

Wspomnień ciąg dalszy. Jako, że jest co wspominać, a i tamte czasy szybko nie wrócą, więc warto odkurzyć niektóre wydarzenia.
Bohaterami tej opowieści są strzelcy co najmniej trzech goli dla Szombierek w meczu pierwszoligowym. Takich przypadków było dokładnie trzynaście.

Pierwszego takiego wyczynu dokonał legendarny Jerzy Krasówka, który w 1949 roku trzykrotnie pokonał bramkarza ŁKS-u Łódź. Co ciekawe, uczynił to również rok później z tym samym przeciwnikiem, a miał szansę na więcej goli, bowiem w meczu tym nie wykorzystał rzutu karnego.
Na następny taki wyczyn przyszło kibicom Szombierek czekać do następnego pobytu klubu w pierwszej lidze i wtedy nastąpiła era Jerzego Wilima, który hat-trickiem popisał czterokrotnie!!! Do niego też należy rekord strzelonych bramek w jednym spotkaniu. W meczu z GKS Katowice do bramki rywala trafił 5 razy!!! Również w tym samym pojedynku popularny "Wicherek" ustanowił klubowy rekord w szybkości zdobycia 3 goli - zajęło mu to 6 minut!!!
Po Wilimie podobnym osiągnięciem mógł pochwalić się Eugeniusz Nagiel. Jedyny obok Wilima strzelił więcej niż 3 bramki w meczu. W wygranym spotkaniu 6:0 z Legią Warszawa zdobył 4 bramki, a 3 gole strzelił w przeciągu 9 minut.
Po nich jeszcze tylko Roman Ogaza dwukrotnie strzelił po 3 bramki w meczu. Ogaza i wspomniany Wilim jako jedyni popisywali się hat-trick'iem na wyjazdach, a tylko Jerzy Wilim zrobił to w przegranym meczu, wyjazdowym zresztą.
Ostatnim, który popisał takim wyczynem był Andrzej Orzeszek w żegnającym pierwszą ligę występie Szombierek. A że uczynił to w ciągu 15 minut, pozwoliło mu to wpisać się w klubowe annały pod względem najkrótszego okresu gry potrzebnego do tego osiągnięcia, plasując się na podium po Wilimie i Nagielu.



10 komentarzy:

  1. Fajne podsumowanie! Cztery ostatnie mecze oglądałem na własne oczy. Najbardziej było mi żal po meczu ze Śląskiem. Wrocławianie byli wtedy mocni, grali na pewno Tarasiewicz i Prusik, ale już chyba nie grał Rudy. Zenek w biało-czarnym stroju, w jakim Szombierki grają do dzisiaj, strzelił po kolei na 2:0 i bardzo liczyliśmy na zwycięstwo.
    Pamiętam też bardzo dobrze pierwszą bramkę dla Szombierek Grzegorza Kapicy. Było to w meczu wyjazdowym ze Stalą Mielec (1:1). Mecz oglądałem cały, bo był transmitowany w TVP 1. Już widzę miny młodzieży jak to czytają: "Kuwa, jak to je możliwe. Cały mecz Szombierek w tv?!" Tak fajnie nas wtedy pokazywali, a programy w tv były tylko dwa, "kablówy" nie było...mac donalda też nie było.

    OdpowiedzUsuń
  2. JinX a czy jest szansa abyś również przekazał jakieś "newsy"? Jak wyglądaja przygotowania, co się dzieje w klubie, jak sytuacja... Znowu jest całkowity brak informacji, nic nie wiadomo... Kibice chcieliby poczytać o tym co się dzieje w zespole, a że na stronie brak tych informacji... to może Tobie się uda tutaj?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na oficjalnej stronie pojawił się wczoraj „news” z wynikami i strzelcami bramek dwóch pierwszych spotkań kontrolnych. Plan sparingów i komentarze dotyczące kontuzjowanych znajdziesz na „Sportowej Silesii”. Osobiście, mam wiadomości z pierwszej ręki, ale nie wszystkimi mogę się podzielić. Np. wynik pierwszego meczu kontrolnego miałem tego samego dnia, ale nie chciałem nigdzie wpisywać, chciałem dać parę dni czasu „oficjalnej” i nie pomyliłem się. Myślę że tam sukcesywnie będą się pojawiać wiadomości dotyczące przygotować. Jeżeli tam będzie dłuższa cisza, a kolega Jinx mi zezwoli, to mogę wpisać się na jego blogu z posiadaną wiedzą.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź, trochę się zdziwiłem, bo sprawdzałem dziś rano i ostatnim newsem był "999" od Jinxa, najwidoczniej coś się źle załadowało, że nie widziałem najnowszych newsów. Dobrze,że cokolwiek się pojawiło, jednakże nie wahaj się i jeśli masz informacje to umieszczaj! :) Tego nam potrzeba! Coś o "transferach" wiadomo?

      Usuń
    3. Sam widzisz. Poniżej Jinx, na samym dole, dzisiaj rano, jako „właściciel terenu” zajął stanowisko w sprawie i jest ono takie, jakie się spodziewałem przeczytać. Pozostaje ci więc oczekiwać wieści na stronie oficjalnej. Ta strona również zabrała głos poniżej i poszukuje chętnych do współpracy. Z pewnością znajdą się jacyś chętni do współredagowania oficjalnego dziennika klubowego, wiadomości będą się pojawiać szybciej i częściej. Póki co, to jest u nich błąd dotyczący strzelców bramek w meczu z Katowicami. Jarnot w tym spotkaniu bramki nie strzelił, za to Majsner strzelił nie dwie, tylko trzy.

      Usuń
    4. Dla mnie sprawa jest prosta i oczywista. Znalazł się chętny (chwała mu za to), by się podzielić newsem na temat przygotowań. W lot podchwycił to (podejrzewam) Dziubek, zajmujący się oficjalną stroną. Nic prostszego, by news ten znalazł się na głównej.
      Tutaj znalazł by się w szarym komentarzu, tam na głównej z ładną grafiką. Widzicie różnicę? Ja tak. Ranga newsa i jego zasięg. Ewentualnie stąd z komentarza Dziubek wkleił by go na główną, moim zdaniem - nie ta kolejność.
      Jeśli nie macie do siebie kontaktów (a podejrzewam, że nie macie), to proszę autora newsa o wieści na jinx24@wp.pl ja podrzucę go Dziubkowi i news znajdzie się na głównej, gdzie z całą pewnością przeczyta go więcej ludzi. Dzięki.

      Usuń
    5. Długo zastanawiałem się czy mógłbym pomóc w redagowaniu oficjalnej strony, ale wyszło mi bardzo wiele powodów, dla których po prostu nie mogę.

      Usuń
  3. Niestety, do klubu nie zaglądam. Nie znam tam nikogo i nikt mnie tam nie zna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli ktoś z Was drodzy kibice chciałby zająć się współredagowaniem oficjalnej strony internetowej to zapraszamy do współpracy, potrzeba "rąk" do pracy/ Chętni proszeni o wpisywanie się w tym temacie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba oddać cesarzowi co cesarskie. Nie raz już pisałem, że nie chcę być konkurencją oficjalnej, bardziej jej uzupełnieniem. I dlatego również uważam, że takie newsy jak obecna (w każdej chwili) sytuacja w klubie, czy relacja z przygotowań powinna znaleźć się na oficjalnej stronie. Zresztą blog ten nie ma takiego zasięgu. Wystarczy prześledzić historię wyświetleń przed i po umieszczeniu ostatnich postów z bloga na głównej stronie klubu.

      Usuń